Primele impresii: Honda CRF300L – Pasul Predelus, Cheia, Schinda, Maneciu (375 km)

Am reusit sa ies la o tura cu un prieten care tocmai si-a luat un CRF300L. E altceva cand reusesti sa o vezi in actiune si sa te dai putin pe ea fata de toate discutiile in contradictoriu legate de faptul ca ar fi submotorizata sau nepotrivita pentru iesiri pe DN, serpentine apoi off pana pe munte.

Chiar daca nu am bagat-o inca la lucruri mai dificile, motocicleta e superba si promite mult. Sa porniti subitrarea (CC):

Cum e o Honda CRF300L?

E rosie. Ca focul. Super frumoasa.

Specs & Dotari

Cu 27 cai japonezi la 142 kg la plin, roata de 21/90 pe fata si 18/120 pe spate, e mai rapida decat o Yamaha WR250.

Vine cu ABS si Slipper Clutch din fabrica – proprietarul a adaugat scut, ghidon after market – cel stock am inteles ca ar fi din branza, suport de bagaje, handguards si oglinzi rabatabile.

Ergonomie

Comenzile sunt super natural si intuitiv pozitionate. La 1.87 stau cu ambele talpi jos si genunchii flexati. Pare inalta dar suspensiile se lasa destul de mult cand te asezi pe motocicleta. Saua mi s-a parut un pic prea joasa pentru gustul meu fata de ghidon, dar confortabila, tine mai mult de preferinta. Cutia schimba precis si foarte usor.

Pe asfalt

Aici am avut o surpriza extrem de placuta. Cu cele 100kg ale mele cu tot cu echipament am depasit lejer si fara emotii, cum se poate vedea si in video, intre 80 si 120 km/h. Si eram intr-a 6a. Daca retrogradam ar fi mers si mai rapid. Colegul s-a tinut bine si pe serpentinele de pe Cheia. La 120 la ora intr-a 6a, turometrul sta la 7000 de ture din vreo 13000 si toarce relaxat. Deloc stresat.

E stabila inclusiv la trecutul pe langa tiruri, atat in depasiri cat si pe contrasens.

Raspunde bine la comenzi la viteze de DN. Inclusiv cateva franari de urgenta la care am fost martor.

Consum de 3%.

Pe offroad

Suspensiile sunt putin mai moi decat te asteptai insa pe drumurile forestiere unde mergi un pic mai repede realizezi ca desi mai danseaza putin sub tine, e de fapt confortabila.

Iti ofera o pozitie naturala ridicat in scarite si usor de mentinut cu genunchii.

Demaraj superb si cuplu unde ai nevoie pe off.
Maneta de ambreiaj e super usor de tras, fara efort. Functia de slipper clutch previne moartea subita a motorului cand scad turele prea mult si uiti sa patinezi ambreiajul.

Orientata spre confort, dual sport, soft enduro/overlanding. Desi cu suspensii mai performante si gume mai cramponate se urca in mai multe locuri.

Functie automata de ocolit noroaie si preventie a murdariei.

Farmec
Stie sa admire peisaje si da bine la poze. Atrage oile dar e mai greu sa o faci sa pasca decat pe vite.


Honda CRF300L e blana!