Review casca LS2 MX436 Pioneer + ochelari FOX Main Mastar

Salut,

O sa scriu un pic despre casca LS2 MX436 Pioneer (siteul producatorului cu descrierea completa) si ochelarii FOX Main Mastar, inclusiv o scurta comparatie cu HJC FG-ST.

Salut,

O sa scriu un pic despre casca LS2 MX436 Pioneer (siteul producatorului cu descrierea completa).

Am testat-o pe o distanta de 30km prin Bucuresti si 360km in aceasta tura prin Bucegi, am mers cu ea la temperaturi intre 16 si 32 de grade. Am achizitionat-o impreuna cu ochelarii FOX Main Mastar, si o voi compara un pic si cu HJC FG-ST, casca mea curenta.

Ce am cautat (si am gasit):

– O casca aerisita, de folosit in principal in oras si la iesirile de soft enduro pe timp de vara.

– Sa se incadreze in bugetul meu de 400-1000 RON. A costat 700 RON + 200 RON ochelarii.

– Utilizare cu ochelari si cu posibilitatea de a inchide viziera peste ochelari.

– Culoare alba (na, de vara, si vizibila).

– Certificata ECE & DOT.

– Sa pot respira in timp ce nu-mi mai intra toate gazele si particulele de praf in ochi, indiferent pe unde merg. De aici si ochelarii.

– Sa arate fain in poze, in special felul in care se reflecta sticla ochelarilor (sunt urat si tin sa-mi ascund moaca).

Confort:

– Buretii din dreptul pometilor sunt un pic mai stransi raportat la aceeasi marime. Port L la HJC dar la LS2 am ales XL. E important sa nu ma ingras mai mult.

– Oricat de cald a fost n-am simtit nevoia sa o dau jos, nici macar cand m-am oprit pentru 30 de minute sa fac poze langa un lac.

– N-am resimtit nici un punct de presiune in interiorul castii.

– Are spatiu pentru ramele ochelarilor de vedere.

– Interiorul se poate scoate (si de urgenta) si spala.

– Spre deosebire de prinderea cu inele DD de la HJC, pe aceasta o desfac/leg mult mai repede (ce sa fac cu cele 3 secunde castigate in plus?)

Ventilatie

– Practic, vine cu aer conditionat integrat.

– Are o aerisire in barbie, singura reglabila. Inca doua pe frunte si doua in dreptul urechilor. Trei iesiri in partea din spate.

– Comparat cu HJC-ul am simtit ca am o masca de oxigen pe gura tot timpul. Ramane mult spatiu intre ochelari/nas/gura si barbia castii. Cred ca am mers cu gura deschisa aproape tot drumul. HJCul pe caldura nu-l suport in cap mai mult de 3 minute, cu LS2-ul aproape ca uitam ca-l am pe cap inclusiv cand nu eram pe motor.

Nivel de zgomot

– Ventilatia asta vine si cu un punct negativ, zgomotul. Devine dureros peste 80km la ora. Am incercat si fara dopuri si cu dopuri.

– Cu o pereche de dopuri de silicon a devenit mai silentioasa decat HJC fara dopuri.

– O parte din sunet se propaga prin deschiderile din dreptul urechilor, ma gandesc la posibilitatea de a le inchide.

– Casca vine fara protectie de vant sub barbie.

Viziera

– Foarte clara, mai multa vizibilitate decat la casca full-face.

– Nu se inchide etans, nu are buza de cauciuc si chiar raman doua mici deschizaturi simetrice.

– Nu are trepte intermediare de reglare, doar sus/jos. Oricum nu ma intereseaza acest aspect personal, in oras merg cu ea deschisa, in afara cu ea inchisa.

– In partea de sus sta fix sub cozoroc, cand o inchizi trebuie prinsa cu 2 degete ca sa poata fi trasa inapoi jos.

– Si un aspect minunat, se inchide peste ochelari. Nici nu simt ca am ochelarii pe ochi.

– Nu vine cu pin-lock si viziera nu are gaurile pentru pinlock. Nu mi s-a aburit de dimineata la 16 grade, dar probabil si pentru ca intra mult aer in ea.

Ochelarii rabatabili interiori

– Am observat din magazin ca nu se coboara la maxim, mai trebuie trasi un pic cu degetele (eu oricum nu ii folosesc).

Cozorocul

– E reglabil fara scule, dar pe o distanta foarte scurta, de 1 cm.

– Se poate desuruba cu o moneda si desface complet. E prins in aceleasi 2 suruburi cu viziera. Personal nu planuiesc sa-l dau jos.

– Daca bate vantul lateral sau in spatele camioanelor la +100km/h, trage stanga/dreapta mai mult decat HJCul. Nu e placut. Daca vine doar aer curat in casca, si la viteze de 100-120km/h nu se simte ca ar trage capul la asigurari peste umar.

+ Cozorocul chiar isi face datoria, n-am vazut nici un soare in ochi de la 7 jum pana la 6 seara.

Alte observatii si concluzie (personala)

N-as recomanda-o pentru ture lungi, touring pe autostrazi, intra prea mult aer fara a fi putea inchis/controlat fluxul. E prea zgomotoasa. Posibil sa si intre apa in ea la ploaie.

As recomanda-o ca si casca pentru sezonul calduros si iesiri de weekend in afara asfaltului (practic ceea ce cautam si eu).

Leave a Reply

Scroll Up