Frig, ceata, prima pana, cazatura filmata pe un single track si un paradis deasupra norilor. Cam asa suna rezumatul acestei iesiri in Buzau, pe acest traseu. Cred ca a fost si ultima iesire lunga din 2019, cu ocazia asta implinind 15000 km din 18 Martie pana pe 25 Octombrie in saua iubitei mele motociclete.
A fost superba tura si compania de nota 20.
Am plecat dimineata la 8 pe frig, ceata si cu asfaltul ud.
Nici nu a inceput bine portiunea de off la intrarea prin niste sate si am si luat un pasager nedorit. Un cui de toata frumusetea in roata din spate.
La penultima iesire Silviu a facut pana. La ultima iesire Cap0ne a facut pana. La iesirea asta am facut eu prima mea pana.
Din fericire Silviu avea camera si leviere, Cap0ne compresor si eu aveam priza si entuziasm :D.
Bai cat de fericit sunt ca am facut si eu pana si am scapat de intrebarea daca o sa ma descurc s-o fac :D.
Cred ca in 45 de min am fost gata cu desfacut roata si dat jos roata, apasat cu cricul pe cauciuc, dejantat cu levierele, scos camera, pus camera noua, ginecologie cu ventilul, tras cauciucul la loc cu leveriele, umflat si pus inapoi roata.
De ce am avut nevoie?
- In primul rand ideal e sa mai ai inca o persoana cu o motocicleta care sa te ajute.
- Cheie pentru desfacut roata.
- O surubelnita cu care sa impingi axul din roata.
- A doua motocicleta – folosirea cricului pe post de presa pentru desprinderea cauciucului de janta.
- Camera noua – in cazul asta taietura era prea mare si camera ciupita de cui in mai multe locuri, nu ar fi mers peticita.
- Leviere.
- Compresor cu priza (de preferat) sau pompa.
Demontarea rotii
- Se desface piulita care tine axul – ideal e sa ai cheia motocicletei cu tine, pe dimensiunea respectiva.
- Daca nu ai cric central, colegul de tura iti tine motocicleta ridicata intr-o parte, cat sa ridice roata spate de la sol.
- Se da jos lantul.
- Se pot departa usor cu surubelnita placutele de frana ca sa iasa discul de frana.
- Se scoate roata din spate de pe bascula. Motocicleta se poate sprijini apoi doar pe bascula si cric.
- In acest punct daca ati gasit cuiul, e ideal sa-l scoateti.
Dejantarea
- Se scoate piulita de pe ventil.
- Colegul de tura ridica cealalta motocicleta de pe cric.
- Se pune roata pe sol cu discul de frana in sus si incepand din partea opusa valvei se apasa cu cricul pe cauciuc, cat sa se desprinda de pe janta, si se repeta de jur imprejur.
- Colegul de tura apasa cu piciorul apoi pe cauciuc – se ia primul levier si se prinde pe interior sub buza jentii, apoi se trage spre centrul rotii pana iese cauciucul – se sprijina sub discul de frana. Se repeta operatiunea cu levierele 2 si 3 pana cand se scoate tot.
Schimbul camerei
- Se scoate camera si cu cea mai mare grija se verifica interiorul/exteriorul cauciucului – exista riscul sa te tai intr-un cui ruginit. Se indeparteaza cuiul daca nu s-a scos mai devreme.
- Se umfla usor camera noua – pentru a verifica daca e in stare buna. Apoi se introduce incepand cu valva.
- Partea care mi s-a parut cea mai dificila a fost tragerea ventilului nou prin orificiu, asa numita ginecologie.
Rejantarea
- Incepand tot din partea opusa ventilului, se introduce levierul in buza gentii si se trage inspre exteriorul rotii pentru a reintroduce cauciucul sub janta. Cu mare atentie, sa nu fie ciupita camera din interior. Se repeta pana cand tot cauciului e inapoi pe janta.
- Se pune piulita exterioara pe ventil.
- Se umfla roata la presiunea normala.
Am continuat drumul printre sate si am facut cateva urcari destul de distractive si provocatoare, dar camera mea a decedat si din pacate nu le-am prins, nici macar in poze.
Am ajuns sus de tot la cea mai spectaculoasa vedere de tot anul asta, vedere dupa care tanjesc de mult timp.
Am coborat de pe creasta, am continuat forestierul si ne-am mai urcat sa exploram diferite trasee si urcari adiacente.
Un plus cand folosesti Google Maps pe modul Walking e ca te baga pe single trackuri :)). Mai jos un video cu urcarea si cazatura.
Aici am decis si eu sa facem o pauza cu vedere.
Drumul pana la iesirea la asfalt:
Am iesit apoi inspre Ramnicu Sarat si la 7 jumatate eram deja acasa .