Transalpina si enduro, G650 XChallenge + Xmoto (705km)

Doi corporatisti au plecat la 6 dimineata si s-au intors acasa uzi la 9 seara.

Traseul de ieri a totalizat 705 km pe odometru.

Chestiile misto:

  • @cozmino care mergea cu slickuri prin noroaie.
  • Am facut schimb de motociclete.
  • Curbele dintre Brezoi si Transalpina (senin, cald si gol traseul)
  • Soft enduro si vederi superbe spre Castelul de Apa
  • Drumul 7A dintre Obarsia Lotrului si Petrosani care e o combinatie grozava de asfalt cu gropi si forestier, vis pentru dual sporturile noastre, cosmar pentru orice altceva.
  • Un sarpe.
  • Expozitia de motociclete de la restaurantul din Obarsie.
  • Ne-am intors cu bine si noi si mobrele.

Salutare!

Doi corporatisti au plecat la 6 dimineata si s-au intors acasa uzi la 9 seara.

Traseul de ieri a totalizat 705 km pe odometru.

Chestiile misto:

  • @cozmino care mergea cu slickuri prin noroaie.
  • Am facut schimb de motociclete.
  • Curbele dintre Brezoi si Transalpina (senin, cald si gol traseul)
  • Soft enduro si vederi superbe spre Castelul de Apa
  • Drumul 7A dintre Obarsia Lotrului si Petrosani care e o combinatie grozava de asfalt cu gropi si forestier, vis pentru dual sporturile noastre, cosmar pentru orice altceva.
  • Un sarpe.
  • Expozitia de motociclete de la restaurantul din Obarsie.
  • Ne-am intors cu bine si noi si mobrele.

Chestiile ne-misto:

  • Ud pana la tricou. Ne-a prins ploaia. Cu fulgere. De doua ori. Si a spalat motoarele de noroi :(.
  • Mi s-a rupt semnalul stanga spate de la vibratii.
  • Am nevoie de transplant de b00ci dupa tura asta.

Veri de suferinta

Prima parte a fost si cea mai plictisitoare, dintre Bucuresti si Ramnicu a fost compensanta de bucuria de a merge la drum cu varul apropiat al G650x-ului, versiunea Xmoto.

Practic parteneri de suferinta, aceeasi viteza de croaziera, aceeasi sa, aceeasi protectie la vant (0) si acelasi numar de caluti. Ceva diferente pe la suspensii, rapoartele cutiei de viteze si roti.

A, cu o diferenta de sunet, pentru ca nu doar o data m-am speriat de toba Akrapovic :).

Prima oprire pentru poze si cafea am facut-o in Pitesti, apoi pe marginea lacului Bradisor:

Ciungetu si Turnul de Apa

Eroul acestei iesiri in peisaj cu siguranta e Cosmin. Ajunsi la prima portiune de noroi dupa ce se termina asfaltul, lata cat strada si fara semne ca se termina ma opresc sa-l intreb ce vrea sa facem, el fiind practic cu slick-uri. Asa mi-am dat seama ca omul e pus pe treburi serioase. Ii dam inainte. Noroiul s-a terminat dupa primul colt.

Asta e o poza de pe coborare, cu alt noroi decat primul intalnit + un sarpe peste care era sa treaca Cozmino fara sa-si dea seama.

Se ajunge usor din Ciungetu pana la Turnul de Apa. Vederile iti cam taie respiratie.

Pe mine ma taia si cac@rea si am gasit langa aceasta portiune de 20m asfaltata, langa o centrala electrica, o toaleta ecologica. Amplasata deasupra prapastiei, prinsa in niste stalpi. Am impins-o un pic sa vad daca o sa cada si sincer am fost ingrijorat. S-a inclinat un pic cand am intrat in ea, si am decis sa raman cu usa deschisa si cu o mana pe intrare ca in cazul in care o ia la vale in spate sa pot sa ies repede cu chilotii in vine.. 

Turnul de apa (desi nu m-am prins de unde vine apa ca e pus in varful dealului) si probabil cele mai frumoase poze din lume, ca na, interesele mele sunt “moto & foto” :))

Si o mica balaceala la iesirea din Ciungetu:

Urcarea spre Strategica din Curmatura Vidrutei era mult prea dubioasa pentru cauciucurile de strada, asa ca am decis s-o lasam pe alta ocazie.

Asa arata un supermoto de Pipera cand se bucura ca a iesit la plimbare:

Obarsia Lotrului

Am ajuns aici infometati, noi si alti 400 de motociclisti de prin toate tarile, mai multe modele decat la SMAEB.

Amandoi am admirat un KTM 1xxx al carui rider avea un Schuberth E1 asortat in culorile motocicletei. 

Tot aici am remarcat si ca absolut toti si-au parcat motocicletele in linie, la drum si ca nimeni nu a indraznit sa le parcheze in spatele altor motociclete sa riste sa nu se vada :)).

Drumul 7A spre Petrosani prin Cheile Jietului

Pentru ca am cam tras de gaz pe curbe si nu eram siguri ca reusim sa facem Transalpina cu ce mai aveam in rezervor am decis sa facem un mic ocol pana in Petrosani sa alimentam. 

E absolut superb, cheile sunt inalte si spectaculoase, drumul e de mers cu 10km/h cu masina si 40km/h cu mobrele.

Cascada ceva cu Padurarului, maricica si draguta.

In Petrosani mi-am lipit si eu cu scotch si un soricel semnalul dar n-a rezistat coafura prea mult drumului inapoi prin Chei.

Misto ca ne-am intors pe acelasi traseu, 7A, si apoi in sus pe Transalpina goala, calduroasa si lipsita de turisti:

Am facut schimb de motociclete dar ne-a prins o ploaie scurta inspre Ramnicu, care desi m-a udat pana la tricou, am reusit s-o depasim inainte de ultima alimentare inapoi spre Bucuresti. 

Cu dopuri in urechi si incantati ca am depasit Ploaia.. cand mai aveam 105 km pana in Bucuresti intram in norul asta de ploaie cu fulgere. Decidem sa ne adapostim 20 min la o benzinarie unde am avut norocul sa prindem soarele in apus, cu ploaie si cu un curcubeu pe partea cealalta.

Cu ocazia asta am aflat si ca rezerva imi intra pe la 180 de km, moment in care in rezervor intra fix 7.5 litri

Ajunsi in Bucuresti, eu aveam 4 straturi de haine pe mine, fleasca, 30 de grade, lumea in maiou pe strada iar motocicletele erau curate de zici ca ne-am plimbat pana la Unirii.

Ceea ce am si facut, am admirat un pic de la semafor fantanile luminate.

Zi frumoasa! 

Leave a Reply

Scroll Up