Brasov, Pasul Predelus, Prahova, Barajul Maneciu Ungureni, Prahova, Cascada Schinda, zenmoto.ro

Ma dau jos aici? Off pe Predelus, cascada Schinda, Baraj Maneciu (370 km)

Campina – Off prin Tesila – Pasul Predelus – Asfalt pe Cheia – Off spre superba Cascada Schinda si coborat de pe creasta pe Barajul de la Maneciu Ungureni (link pe Google Maps).

De cate ori m-am intors pe Cheia pana acum nu am stiut de existenta acestui forestier paralel superb care tine cursul Raului Telejenel si ajunge la cascada Schinda.

320 km de traseu frumos si accesibil cu iubita ca pasager, chiar mai interesant atunci cand a plouat, tema unei astfel de zile cu mici noroaie fiind “Ma dau jos aici? Nu.” :) 

Portiunile cele mai frumoase le-am surprins aici:

Drumul prin Pasul Predelus e in principiu un forestier frumos, usor, tasat cu pietre, problema cea mai mare fiind noroiul care nu vrea sa stea lipit de sol, fiind atras de ghetele roz cu negru.

Zona de urcare prin padure nu ne-a dezamagit si ne-a asteptat cu niste portiuni de noroaie frumoase. “Ma dau jos aici? Nu.”

Iubita nu s-a dat jos la portiunile de noroaie, insa oglinda dreapta a decis s-o faca la un moment dat, aratandu-se nemultumita de portiunile de rally raid, devenind cred a 4a schimbare de oglinzi in sezonul asta.

Dupa cancerul de pe Cheia, am intrat iar pe off pe a doua portiune, drumul paralel cu DN1A spre cascada Schinda, pe cursul Raului Telejenel, despre care nu am stiut pana nu l-am pus pe track sa vedem cum e..  

Cascada Schinda, absolut superba, nu am rezistat sa nu coboram cei 3-4 metri abrupti pana in albie.

De aici, drumul incepe sa urce devenind un pic mai dificil, cu pante mai abrupte cu sol alunecos si pietre.

Am supravietuit atacului canin ciobanesc si am fost sfatuiti ca drumul e ok mai sus, dar definitia ciobanului de “ok” e una diferita de cea a iubitei, mai ales cand el are ghete waterproof, dar iubita ba. “Ma dau jos aici? Nu.”

Am iesit in creasta dealului, cu vedere superba asupra lacului Maneciu.

Nu pot rezista atractiei pentru balti si murdarie.

Coborarea spre baraj e facila si frumoasa. Am iesit fix pe el, in partea opusa avand bariera lasata, presupun ca accesul auto este interzis. Dar n-am oprit sa intrebam, am ocolit prin spatiul ingust si liber, am iesit la asfalt si am ajuns in Bucuresti fix la apus.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

YouTube
Instagram