Prima sesiune de wheelie + video

De mult ma gandesc la treaba asta, dar abia acum m-am simtit pregatit sa o incerc. Prima sesiune a durat o ora, dupa care imi ies cam 3 din 4 incercari.

Ce-am consumat? Video-uri pe Youtube. Si cateva sfaturi ale unor prieteni din care am ales sa urmez doar cateva.

Cu ambreiaj eliberat brusc sau doar din acceleratie?

Primele incercari au fost timide, nu faceau decat sa decompreseze suspensia fata. Gradual am tras mai tare de acceleratie, mereu urmat de frana spate chiar daca nu ma ridicam mult, pentru siguranta, pana cand aripa din fata s-a ridicat tot mai mult.

Apoi am realizat ca daca apas furca fata, chiar si putin, devine si mai usor sa o ridici in momentul in care se decompreseaza.

Am ales sa las ambreiajul pentru punctul cand sunt mai constient de echilibrul motocicletei pe o roata, dupa ce mai exersez un pic aceste bunny hops, altfel mi se pare ca riscul de a te da pe spate e mult mai mare atunci cand eliberezi ambreiajul in ture, sau de a cala motorul si a bloca roata spate – daca nu tragi ambreiajul repede la loc.

In plus, am decis ca mi-e mai bine cu mana stanga strangand mai ferm mansonul decat sa am doar doua (sau trei) degete pe ghidon de care sa ma tin agatat. A ajutat si faptul ca am saua foarte aderenta.

Un alt factor e frica. Ma rog, nu chiar frica ci un val de adrenalina care dupa primele incercari se transforma efectiv in extaz, dar unul care iti pune un zambet tamp pe fata pentru restul zilei.

Insa aceeasi frica mi-a zis dupa o ora ca m-am descurcat bine si ca e ok sa las exercitiile si pentru alta zi, sa ma opresc cat inca sunt pe val. Sau pe cal. Nu sub el.

S-a intamplat de doua ori sa mai scap o data mana putin in gaz dupa ce eram deja ridicat, moment in care mobra s-a mai dus doi metri in fata cu roata ridicata. Scary shit. Dar cu siguranta se poate stapani.

Pozitia la ghidon

Fundul pe sa in spate. Probabil cel mai important e ca picioarele sa fie ferme pe scarite iar dreptul deasupra franei spate. Chiar daca poate nu m-am ridicat din prima am vrut sa fiu sigur ca frana spate e acolo, o simt si ma folosesc de ea.

Coatele ridicate. Din ce m-am prins asta ajuta la absorbirea socului cand revii cu roata fata pe pamant.

Erau 30 de grade afara si eram fleasca, dar cumva cred ca as fi fost fleasca si daca erau doar 10 grade.

Ce urmeaza?

Pe langa ce am facut deja si o sa mai exersez, vreau sa introduc double powerwheelies, sa mai adaug inca o accelerare dupa ridicare, pentru a mari distanta. Apoi as exersa si tehnica eliberarii de ambreiaj.

Va urma.

A doua sedinta – 15 Feb, 2019

A doua iesire in poligon a durat o ora si jumatate aproape cu mai multe ridicari decat prima data, cred ca duble ca numar.

Incalzirea am facut-o cu aceleasi exercitii de bunny hops cu o singura accelerare si de asigurare ca am frana spate la indemana. E esential. Apoi am aplicat un al doilea gaz dupa ce am ridicat roata fata. My god, ce senzatie :)). O singura data era sa ma duc destul de bine pe spate, mi-a alunecat fundul de pe sa dar am reusit sa raman cu picioarele in scarite si cu dreptul sa apas frana spate, dar mi-am simtit inima in gat. Am continuat asa pentru restul sedintei.

Nu pare greu de controlat echilibrul pe o roata pe distanta mai mare, insa pare a fi mult de munca in a ajunge sa controlezi acceleratia si frana spate pentru a mentine mobra ridicata.

Ma dor incheieturile si umerii, momentan din ce am inteles din cauza ca nu cobor o data cu motocicleta, cumva eu raman drept si ea imi trage mainile dupa ea – trebuie sa ma invat sa revin si eu cu trunchiul. Incheieturile mainilor se resimt destul de bine si ele, de la impactul repetat cu ghidonul pe aterizare. Bataturi la mana stanga dupa o ora cum n-am avut dupa ture de 700 km.

Niciodata cand esti obosit

Un alt lucru important pe care l-am realizat e ca necesita mult mai multa concentrare efortul de coordonare decat simplul mers in linie dreapta cu ambele roti la sol, cel putin acum la inceput. Nu ar fi recomandat sa faci asta obosit sau distras. Inca un aspect e sa stii cand sa renunti in sedinta respectiva. Cu cat iti impingi mai mult limitele cu atat cresc sansele sa vezi ce se afla dincolo de ele.. intins pe asfalt cu motocicleta cazuta peste tine.

La final, acelasi zambet tamp pe fata si sentiment de wow.