Cheia (+zapada), Brasov, Sinaia, cum a mers si ce consum a avut Xchallenge-ul (373 km)

Asta este a doua mea iesire pe Cheia, si cred ca devine drumul meu preferat. E o tura un pic mai lunga decat ultima cu noua motocicleta, tura in care am avut ocazia sa o cunosc mai bine si sa aflu si ce consum are.

Cu bagajul pe locul din spate

Pentru ca nu stiam cat de departe pot sa ajung cu 7 litri + 2 de rezerva, mi-am luat cu mine o canistra de 5l de benzina. Impreuna cu trusa de scule si o apa au incaput perfect intr-un ghiozdan pe care l-am prins cu o plasa de locul din spate. Am fost atent ca greutatea cea mai “mare” sa fie pe locul pasagerului, pe sa, nu pe partea fragila de cadru dinspre codita.

Am plecat pe la un 7:45, si recunosc ca am cam dardait de frig pana pe la ora 10, in principiu din cauza ca nu mi-am luat cagula de iarna si nici manusile de iarna, si frigul s-a infiltrat destul de usor.

Drumul pe Cheia

A fost incredibil de gol, absolut superb. Cerul albastru, zapada printre pomi si pe dealuri. Pe portiunile uscate, gaz, insa in absolut fiecare curba prin padure, sau zona umbrita, asfaltul era ud si murdar, cu mazga.

Am zis sa ies si eu un pic in pesaj, pe zapada. Mare greseala!

Nu mi-am dat seama ca era inca inghetata, si abia cand am ajuns incet pe ea, cu viteza mica si am pus jos piciorul am remarcat ca acea limba de zapada era pationar. Cat pe-aci sa-mi cada mobra. Noroc ca n-am venit mai cu viteza si n-am strans frana fata ca ajungeam vesel in rau cu siguranta.

Zapada pana la genunchi

Pentru restul drumului am stat cuminte pe asfalt si doar am admirat zapada de la distanta, pana intr-un loc unde mi-am bagat picioarele in ea. La propriu.

Lacul Maneciu:

Drumul s-a pastrat liber spre Brasov, unde mi-am propus sa urc pe Muntele Tampa – n-am mai fost aici de vreo 10 ani cred. Frumos.

Am trecut usor de aglomeratia de dupa Brasov, prin Azuga si Sinaia, dar n-am rezistat sa nu parechez langa una dintre pasarelele pietonale atunci cand am ajuns in Busteni:

Cat a consumat motocicleta pe traseu?

Prima data am alimentat dupa 103.2 km, parcursi cu 100-110km/h constant. Au intrat 3.98 litri, adica un consum de 4%.

La a doua alimentare, dupa mersul vioi pe Cheia, prin orasul Brasov, urcarea pe Tampa, si inapoi prin Sinaia, dupa 84.3 km am alimentat cu 3.28 litri de carburant, adica 3.9% consum.

Ultima alimentare am facut-o in Bucuresti, unde dupa 184 km in rezervor (inca nu se aprinsese lumina de rezerva) au intrat 6.42 litri, adica 3.49%, dupa portiunea de Sinaia, DN, cu viteze de 100-120, depasiri, si traficul prin Azuga, Otopeni si din Bucuresti, adica 3.5%. Impresionant!

La final, dupa atata mancare pentru suflet, mult asteptata mancare pentru trup: